Prodejní funnel, nebo jinak též prodejní trychtýř, je pro moderního podnikatele něco naprosto nezbytného. Pokud stále nevíte, co to takový funnel vlastně je, jednoduše řečeno, je to krok za krokem propracovaná cesta, jak přivést zákazníka k nákupu Vašeho produktu nebo služby.
Najdete ho všude kolem nás a většina úspěšných podnikatelů ví, že to, co jejich úspěch liší od neúspěšných, není cíl, ale to, jakou cestou k němu jdou. V tomto příspěvku si povíme vše právě o úspěšných prodejních cestách.
Prodejní funnel je vizualizací cesty, po které se zákazník pohybuje na své cestě od uvědomění si, že potřebuje něco nakoupit, až po skutečnou koupi produktu či služby. Skládá se ze čtyř základních fází: pozorování, zájem, přesvědčení a koupi. Jednoduše řečeno, jedná se o propracovaný systém přesvědčování zákazníků, aby nakoupili váš produkt.
Prodejní funnely jsou nezbytné, protože pomáhají podnikatelům vyvinout systematický postup, jak získat více zákazníků a maximalizovat jejich příjmy. Jedná se o velmi efektivní způsob, jak zvýšit prodej vašich produktů nebo služeb.
Začněte vytvořením svého vlastního plánu prodejního funnelu, který bude obsahovat všechny základní kroky, které zákazník musí absolvovat, než se stane vaším zákazníkem. Funnel se staví od konce, tedy od cíle – jaký produkt či službu má zákazník koupit. A následně vždy pokračujte krokem, který tomu bude předcházet. K tomu potřeba si uvědomit jednotlivé fáze nákupního procesu:
Zde přichází na řadu další možný funnel. V praxi se jednotlivé funnely prolínají a navazují na sebe. Celý proces může být velmi sofistikovaný a hlavně plně automatizovaný.
Jaké jsou výhody prodejních funnelů?
Prodejní funnely zvyšují vaše prodeje tím, že vám umožňují systematicky pracovat na způsobech, jak získat více zákazníků. Pokud máte silný funnel, který dobře funguje, můžete získávat více a více zákazníků bez velkých investic do marketingových kampaní.
Viděli jsme tedy, proč jsou prodejní funnely tak důležité. Pomáhají vášemu podnikání maximalizovat prodeje a zlepšovat vaše příjmy. Pokud chcete mít úspěch, musíte mít správně nastavený prodejní funnel. Podívejte se ZDE na případové studie s ukázkami velmi úspěšných prodejních cest a inspirujte se úžasnými výsledky, které můžete díky funnelům dosahovat.
A pokud jste připraveni začít s vytvářením vašeho prodejního funnelu, klikněte na tlačítko níže a získejte bezplatnou konzultaci od našich expertů! Tak se do toho pusťte a začněte svůj zisk zvyšovat už dnes!