Většina podnikatelů chce být úspěšným a vydělávat spousty peněz. Ovšem jen malému % se to podaří. Proč? Pomineme-li překážky, o jejichž existenci všichni víme, největším problémem je to, že podnikatelé nevědí, jak trvale získávat zákazníky v online světě a jak vzbudit pozornost a zájem. Problémem ale může být i to, že nevědí, kde svého zákazníka vlastně najít a jak ho správně oslovit. Přesto se shodneme na tom, že online svět je dnes nepostradatelnou součástí podnikání.
Proto, abychom dosáhli cíle, potřebujeme vědět, kdo je náš zákazník, kde ho najdeme, co je pro něj důležité a jakým způsobem ho můžeme oslovit, aby se seznámil s naší nabídkou a mohl ji koupit.
Každý rybář ví, že může mít skvělé vybavení a výbornou návnadu, ale pokud bude sedět u rybníku, kde nejsou ryby, odejde s prázdnou. To samé platí v podnikání. Můžete mít skvělý produkt a dokonalé služby, ale pokud svoji nabídku ukazujete tam, kde nejsou vaše ryby, prodeje jsou nekonzistentní a víceméně náhodné. Ale co kdybyste měli prodej rostoucí, opakovaný a říditelný jako výrobní linka? Jaké by to bylo? Asi fajn, že? Tak pojďme dál, jak toho dosáhnout.
Kdo je váš zákazník? Nejčastější odpověď, kterou slyším je, že „všichni“. Ok, pojďme to rozebrat hlouběji. Tak si položte druhou otázku: „Co je to všichni? Popiš mi konkrétně dva tvoje zákazníky. Kdo to je? Muž, žena, kolik mu je let, jaké je jeho vzdělání, žije ve městě nebo na vesnici?“ Popiš mi ho tak, abych ho dokázal poznat na ulici. A až to budeš mít, řekni mi, co je pro něj důležité a co ho motivuje k nákupu. Proč si koupil tvůj produkt/službu? Jaký řešil problém? Jakou touhu si chtěl splnit? Nejsou to zase tak složité otázky a hlavně, ty znáš ty odpovědi. Tak si je teď napiš! Protože tyto odpovědi jsou to nejdůležitější ve tvém podnikání. Věř, že tyto odpovědi jsou mnohem důležitější než to, jestli je tvůj produkt/služba dokonalý nebo ne. A proč je to tak důležité? Odpověď najdeš v kroku 3.
O rybářích už jsme mluvili. Tak si to pojďme konkretizovat. Každý rybář také ví, že může mít skvělé vybavení, sedět u rybníka plného ryb, ale pokud jeho návnada stojí za prd, zase odejde s prázdnou.
A proto jsou tak důležité odpovědi na otázky, které sis položil výše. Protože ti dají návod na to, jak zaujmout svoji cílovou skupinu a jak s ní efektivně komunikovat, tedy jak připravit tu správnou návnadu.
Tak a nyní nastává ta nejtěžší část, kterou drtivá většina podnikatelů nezvládá – efektivně komunikovat a zaujmout. Ano, každý nemůže být talentovaný copywriter, grafik nebo marketér, a protože odbornou práci by měl dělat odborník, musíme si na tuto činnost najímat specialisty. A ve většině případů se jejich kvalita rovná výši našeho rozpočtu a tomu, co si můžeme dovolit. Takže pokud máme rozpočet na marketing, můžeme si najmout odpovídající agenturu (ovšem pozor, ani zde neplatí že čím více agentura stojí, tím je lepší..). Pokud máme omezenější rozpočty, najmeme si jednotlivce, a nebo je náš rozpočet takový, že si to prostě musíme vše udělat sami. Což ale přiznejme si, je většinou ta nejhorší varianta.
Nezoufejte! Mám pro vás skvělou zprávu. Vše se změnilo s příchodem umělé inteligence (AI).
Dnes totiž naprosto každý, bez ohledu na rozpočet, může využít AI k tvorbě textů, reklam a obsahu na sociální sítě či web. Na základě vámi vložených informací (a jsme zpět u důležitosti vašich odpovědí na otázky z kroku #2), vám AI vytvoří veškerý obsah nutný pro vaši komunikaci tak, aby byl relevantní a oslovil právě ty vaše potenciální zákazníky. No a vy jim tak můžete nabídnout své produkty a služby takovým způsobem, aby to pro ně bylo neodolatelné. Budou totiž rozumět tomu, že je to určené právě pro ně a že jim to vyřeší jejich konkrétní problém či potřebu. Navíc budou mít pocit, že jim rozumíte, což vzbuzuje důvěru, která je pro uzavření obchodu nezbytná.
Takže sečteno a podtrženo, od vysněného úspěchu vás dělí pouhé 3 kroky, to zase není tak moc, co říkáte? A když zapojíte umělou inteligenci, tak vlastně jen 2. No a pokud se s ní naučíte opravdu pracovat, pomůže vám s realizací i těch dvou.
Pamatujte na to, že svět se rozdělí na dvě skupiny. První bude ta, která bude umět s umělou inteligencí pracovat a využívat ji v rámci svého života i podnikání. A druhá skupina bude ta, která za to bude platit někomu z té skupiny první. Přišel čas se rozhodnout, do které skupiny chcete patřit Vy.
Já osobně jsem se již v roce 2018 rozhodnul, že chci patřit do skupiny první. Pokud se rozhodnete přidat, rád budu vaším průvodcem. Proto si vás dovolím pozvat na speciální webinář „VIDEOREVOLUCE: Jak dosáhnout 11 000 000 zhlédnutí pomocí AI„, protože tohle přesně pro vás. Naučte se, jak využít AI pro růst vašeho byznysu, nejlépe ještě dnes! Zajistit si místo můžete >ZDE<