fbpx

Jak Zvýšit Otevíratelnost E-mailu: Neotřelé Tipy, Které Fungují

Graf zobrazující míru otevíratelnosti e-mailů

Otevíratelnost e-mailu je jedním z nejdůležitějších metrik v e-mailovém marketingu. Proč? Protože pokud váš e-mail nikdo neotevře, jakékoliv další strategie jsou zbytečné. V tomto článku vám představím neotřelé tipy a taktiky, které vám pomohou zvýšit otevíratelnost vašich e-mailů. A nejen to, ukážu vám i konkrétní příklady a strategie, které jsem sám vyzkoušel a s úspěchem je používáme u našich klientů. Takže, jste připraveni?

Využití psychologie v předmětu e-mailu

Vždy vycházejte z toho, že lidé jsou prostě zvědaví. Proto základem zvýšení otvíratelnosti vašich e-mailů je vytvoření předmětu, který je záhadný, osobní nebo vzbuzuje zvědavost. Vždy ale musí být relevantní k obsahu e-mailu, jinak vám na to příště lidé neskočí a e-mail neotevřou.

Schválně, co vás přitahuje víc? 

„Sleva 20% na všechny produkty“ nebo „Odkryjte tajemství za naší nejlepší nabídkou roku!“

Doufám, že už trochu lépe chápete, o čem je řeč. Takže pojďme se do toho ponořit trochu hlouběji. Zde je 6 taktik, které sami používáme u nás a našich klientů.

Emotikon symbolizující využití emocí v e-mailovém marketingu

6 taktik pro zvýšení otevíratelnosti e-mailu

1. Záhadný Countdown

Vložte do předmětu e-mailu odpočítávání, které končí v určitý čas. 

Příklad: „Posledních 24 hodin: Tajemná nabídka končí brzy!“

2. Skrytá hodnota

Využijte prvku překvapení a skryjte hodnotný obsah na konci e-mailu. 

Příklad: „P.S. Máme pro vás exkluzivní slevový kód, ale musíte si přečíst celý e-mail.“

3. FOMO v akci

Použijte techniku strachu z promeškání příležitosti (FOMO) v těle e-mailu. 

Příklad: „Toto je nabídka, kterou už nikdy neuvidíte. Nechte si ji ujít a budete litovat.“

4. Záhadná personalizace

Použijte data z minulých interakcí k vytvoření záhadného, ale relevantního předmětu.

Příklad: „Davide, vaše poslední návštěva na našem webu nebyla náhoda, nebo ano?“

5. Výzva k akci ve tvaru otázky

Formulujte výzvu k akci jako otázku, která vyvolá zvědavost a dejte ji do předmětu. 

Příklad: „Chcete odhalit, jak ušetřit na nákupech? Klikněte zde.“

6. Emoční spouštěče

Emoce hrají v marketingu klíčovou roli a jinak tomu není ani v předmětech emailů. Segmentujte svoji databázi co nejdetailněji a to vám pak umožní cílit na konkrétní problémy, bolesti či touhy vašeho čtenáře. 

Příklad: „Davide, zbavte se bolesti zad jednou provždy!“

Tajemství nultého kliku

Velmi důležitou součástí e-mailu je jeho náhledový text neboli Preheader. Jedná se o text, který uživatel vidí ve své doručené poště společně s předmětem e-mailu. Díky těmto pár slovům můžete otevíratelnost radikálně zvýšit. Využijte tedy náhledového textu k vytvoření Preheaderu, který poskytuje hodnotu nebo láká k otevření. Skvěle k tomu můžete použít některý z tipů, které jsme si popsali výše.

Timing magie: Kdy je nejlepší odeslat e-mail

Věděli jste, že nejlepší čas na odeslání e-mailu je ve středu v 10 hodin dopoledne? Dlouhodobé statistiky potvrzují, že e-maily odeslané v tuto dobu mají až o 7% vyšší míru otevření, než v jakýkoliv jiný den a čas. Zajímavé, že? Ale pozor, neberte to jako dogma! Testujte a experimentujte s různými časy a sledujte, kdy máte nejvyšší otevíratelnost právě u vašeho publika.

Skvělá taktika je také měnit frekvenci odesílání e-mailů, aby zákazníci nevěděli, kdy přesně e-mail přijde. Například odesíláte e-maily každý týden ve středu, ale jednou za měsíc překvapte extra nabídkou v náhodný den. A tu orámcujte časem trvání, abyste podtrhli její exkluzivitu a přinutili zákazníky jednat ihned.

Ikonka hodin symbolizující optimální čas pro odeslání e-mailu

Personalizace vs. anonymita: Kdy použít co

Někdy je lepší být osobní, jindy je lepší zůstat v anonymitě. Musíte zjistit, co funguje pro vaši cílovou skupinu. Zde se skutečně vyplatí důsledná segmentace databáze a provádět A/B testování a podle výsledků pak tvořit. 

Příklad A/B testování: E-mail s předmětem „Davide, máme pro tebe něco speciálního“ vs. „Novinka, kterou si nesmíš nechat ujít!“

Jak překonat antispamové filtry

Asi nechcete skončit ve spamové složce vedle e-mailů o tom, jak získat milion dolarů od nigerijského prince, že? Tak myslete na to, že je opravdu důležité mít důvěryhodný e-mailový nástroj, který pro e-mailing využíváte. Poskytovatel musí garantovat vysokou míru doručení a je kladně hodnocen GooglemSeznamem, což jsou v našich krajích ty nejčastější adresy za zavináčem.

Vyhněte se spamovým slovům! Slova jako „zdarma“, „vyhráli jste“ jsou jako červený hadr na býka a takový e-mail ihned míří do spamu.

Antispamový štít symbolizující ochranu proti spamu

Dnes je možné vytvářet opravdu skvělé HTML e-maily a mnoho firem si ze své šablony dělá výkladní skříň firemního ega. Jenže, když vypadá váš e-mail jako vánoční stromeček, antispamové filtry si myslí, že je to párty, na kterou nebyly pozvány:). Starý dobrý textový formát je někdy opravdu nejúčinnější.

Doufám tedy, že pokud máte nízkou míru otevření e-mailů, tak už po dnešku víte, jak vytvářet předměty, které bude chtít každý otevřít. Protože, upřímně, můžete mít e-mail, který donutí čtenáře k slzám, ale pokud váš předmět nestojí za nic, přečte si to jen pár vašich nejvěrnějších. A to asi není to, co byste od svého e-mail marketingu očekávali, že?

Takže, je čas to všechno dát do praxe! A pokud nevíte kudy kam a cítíte se jako ryba na suchu, máme pro vás řešení. Objednejte si bezplatnou konzultaci ZDE a my vám pomůžeme dostat vaše e-maily na úroveň rockové hvězdy!

David Nepejchal
je Prodejní stratég, konzultant úspěšných značek a autor automatizovaných systémů pro podnikání. Pomáhá podnikatelům a firmám zvyšovat počty zákazníků a generovat vyšší příjmy za kratší čas díky online marketingovým strategiím s využitím automatizace a konverzačních chatbotů. Je považován za jednoho z největších odborníků na Automatizaci prodeje a tvorbu Chatbotů v ČR a SR, má oficiální status Messenger Marketing Expert od společnosti Manychat a je také označován jako Král chatbotů. Jeho motto: "Každý podnikatelský sen si zaslouží šanci na úspěch!"
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.