fbpx

Proč Úspěšní Podnikatelé Tak Milují Funnely: Vše O Prodejních Cestách

Prodejní funnel, nebo jinak též prodejní trychtýř, je pro moderního podnikatele něco naprosto nezbytného. Pokud stále nevíte, co to takový funnel vlastně je, jednoduše řečeno, je to krok za krokem propracovaná cesta, jak přivést zákazníka k nákupu Vašeho produktu nebo služby.

Najdete ho všude kolem nás a většina úspěšných podnikatelů ví, že to, co jejich úspěch liší od neúspěšných, není cíl, ale to, jakou cestou k němu jdou. V tomto příspěvku si povíme vše právě o úspěšných prodejních cestách.

Co je to prodejní funnel?

Prodejní funnel je vizualizací cesty, po které se zákazník pohybuje na své cestě od uvědomění si, že potřebuje něco nakoupit, až po skutečnou koupi produktu či služby. Skládá se ze čtyř základních fází: pozorování, zájem, přesvědčení a koupi. Jednoduše řečeno, jedná se o propracovaný systém přesvědčování zákazníků, aby nakoupili váš produkt.

Proč jsou prodejní funnely důležité?

Prodejní funnely jsou nezbytné, protože pomáhají podnikatelům vyvinout systematický postup, jak získat více zákazníků a maximalizovat jejich příjmy. Jedná se o velmi efektivní způsob, jak zvýšit prodej vašich produktů nebo služeb.

Jak použít prodejní funnel?

Začněte vytvořením svého vlastního plánu prodejního funnelu, který bude obsahovat všechny základní kroky, které zákazník musí absolvovat, než se stane vaším zákazníkem. Funnel se staví od konce, tedy od cíle – jaký produkt či službu má zákazník koupit. A následně vždy pokračujte krokem, který tomu bude předcházet. K tomu potřeba si uvědomit jednotlivé fáze nákupního procesu:

  1. Pozornost – nejdříve musíte potenciálního zákazníka nějak oslovit a získat jeho pozornost. K tomu právě slouží sociální sítě nebo reklama zaměřená na návštěvnost. Potenciální zákazník se tak stane Návštěvníkem
  2. Zájem – druhý krok je vyvolání zájmu. V této fázi se potenciální návštěvník začne zajímat o vaši firmu nebo nabídku. Cílem této fáze je získat na něj kontakt, tedy je to váš nový Lead
  3. Přesvědčování – v této fázi s ním komunikujeme a představíme mu naši nabídku. Je to tedy fáze přeměny potenciálního zákazníka na platícího zákazníka
  4. Akce – provedení nákupu. Zákazník nakoupil váš produkt. Vašim cílem by měla být následná skvělá zákaznická péče a vedení k opakovanému nákupu.

Zde přichází na řadu další možný funnel. V praxi se jednotlivé funnely prolínají a navazují na sebe. Celý proces může být velmi sofistikovaný a hlavně plně automatizovaný.

Jaké jsou výhody prodejních funnelů?

Prodejní funnely zvyšují vaše prodeje tím, že vám umožňují systematicky pracovat na způsobech, jak získat více zákazníků. Pokud máte silný funnel, který dobře funguje, můžete získávat více a více zákazníků bez velkých investic do marketingových kampaní.

Viděli jsme tedy, proč jsou prodejní funnely tak důležité. Pomáhají vášemu podnikání maximalizovat prodeje a zlepšovat vaše příjmy. Pokud chcete mít úspěch, musíte mít správně nastavený prodejní funnel. Podívejte se ZDE na případové studie s ukázkami velmi úspěšných prodejních cest a inspirujte se úžasnými výsledky, které můžete díky funnelům dosahovat.

A pokud jste připraveni začít s vytvářením vašeho prodejního funnelu, klikněte na tlačítko níže a získejte bezplatnou konzultaci od našich expertů! Tak se do toho pusťte a začněte svůj zisk zvyšovat už dnes!

David Nepejchal
je Prodejní stratég, konzultant úspěšných značek a autor automatizovaných systémů pro podnikání. Pomáhá podnikatelům a firmám zvyšovat počty zákazníků a generovat vyšší příjmy za kratší čas díky online marketingovým strategiím s využitím automatizace a konverzačních chatbotů. Je považován za jednoho z největších odborníků na Automatizaci prodeje a tvorbu Chatbotů v ČR a SR, má oficiální status Messenger Marketing Expert od společnosti Manychat a je také označován jako Král chatbotů. Jeho motto: "Každý podnikatelský sen si zaslouží šanci na úspěch!"
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.