fbpx

Proč na vaše příspěvky nikdo nereaguje? Právě teď jsou Organické dosahy na minimu!

Organické dosahy jsou na historickém minimu

Ubývají vám lajky u příspěvků na sociálních sítích? Máte dokonce pocit, že se něco děje a že váš obsah už není pro uživatele tak atraktivní jako dřív? Lámete si hlavu s tím, jak to udělat, aby vaše příspěvky vidělo více lidí? Jedním z možných vysvětlení, proč vám klesá počet reakcí je to, že se snížily dosahy vašich příspěvků na sociálních sítích, a to zejména na Facebooku a Instagramu. Proč?

Jedním zdůvodů je to, že organické (tedy přirozené dosahy) příspěvků na sociálních sítích jsou na historickém minimu. Aktuální číslo je cca 4%, tzn. pokud máte např. 1000 fanoušků, příspěvek se zobrazí jen asi 40 z nich.

No, je to přirozený vývoj, kam to Mark a jeho parta pravděpodobně i směřovali. A jako podnikatel jim skutečně musím gratulovat!

Sociální sítě dospěly v obrovské giganty, bez kterých už většina lidí život ani nedokáže představit a hlavně, podnikatel se dnes už prostě bez sociálních sítí opravdu neobejde. No a pokud tedy chcete, aby vaše příspěvky byly vidět, a abyste tak díky nim získávali nové zákazníky, je potřeba si za to holt zaplatit.

Můžete si myslet, že to není fér nebo dokonce plakat, jak jsou ty sociální sítě hrozné. Chytrý podnikatel se však umí přizpůsobit tomu, co se aktuálně děje a hledá nové cesty, jak nejen přežít, ale hlavně jak dál svoje podnikání rozvíjet.

Takže, jednoduše řečeno, bez reklamy to už dnes opravdu nejde. Životnost běžně publikovaných příspěvků je v řádech hodin, tzn. od doby publikování je příspěvek ve feedu vašich sledujících ukazován jen 2-4h. Potom ho v podstatě uvidí už jen pokud navštíví přímo váš profil. A platí to jak pro Facebook tak i pro Instagram. Na druhou stranu je nutné říct, že přestože se v poslední době ceny za reklamu i na Facebooku a Instagramu zvedly, stále je to nejlevnější druh reklamy vůbec a můžete díky ní dosahovat skvělých výsledků.

Do podnikání je potřeba stále investovat. A to nejen čas a energii, ale také peníze. Bez toho vám podnikání neporoste. Je to jako vaše dítě. Pokud mu nebudete věnovat dostatek času, energii a také investovat do jeho vzdělání, nemůžete čekat, že vám bude v dospělosti přinášet radost a že se o vás dobře postará, až budete na sklonku života.

Proto se naučte pravidelně investovat do reklamy na sociálních sítích. Je to ten největší a nejlepší zdroj nových kontaktů a nových zákazníků, jaký tady historicky kdy byl.

Pár let zpátky byste za podobné výsledky platili x násobně více a asi by ani nebylo možné dosáhnout takové výsledky , jaké jsou dnes na sociálních sítích možné dosáhnout.

Proto mějme radost z toho, že právě my můžeme podnikat v této úžasné době plné skvělých možností, které naši předci nikdy neměli a buďme za to náležitě vděční!

David Nepejchal
je Prodejní stratég, konzultant úspěšných značek a autor automatizovaných systémů pro podnikání. Pomáhá podnikatelům a firmám zvyšovat počty zákazníků a generovat vyšší příjmy za kratší čas díky online marketingovým strategiím s využitím automatizace a konverzačních chatbotů. Je považován za jednoho z největších odborníků na Automatizaci prodeje a tvorbu Chatbotů v ČR a SR, má oficiální status Messenger Marketing Expert od společnosti Manychat a je také označován jako Král chatbotů. Jeho motto: "Každý podnikatelský sen si zaslouží šanci na úspěch!"
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.